استاد برجسته گرافیک کشور گفت: کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت محصول محور نیست بلکه آموزش محور است و هدف ما این نبوده است که تنها تعداد مشخصی آثار تولید شود، بلکه هدف اصلی برطرف کردن مشکلات تکنیکی طراحان است.

استاد مسعود نجابتی در مراسم افتتاحیه کارگاه کشوری نقش بهشت که در سالن همایش مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این گونه کارگاه ها در حقیقت پرداختن به جنبه آموزشی است و امروز همانگونه که در عرصه های مختلف نیازمند به آموزش هستیم در عرصه هنر نیز باید به امر آموزش اهتمام ویژه ای داشت و از آن غافل نشد.

وی بیان داشت: سعی شده است تا با برگزاری کارگاه های مختلف هنری در عرصه پوستر  در سطح استانی و ملی بتوانیم در موضوع آموزش تمرکز بیشتری داشته باشیم.

استاد برجسته گرافیک کشور عنوان کرد: در سال‌های پس از  جنگ تحمیلی اهمیت جنگ نرم برکسی پوشیده نیست و امروز عرصه جنگ نرم می بایست جدی گرفته شود. امروز گروه های هنری مختلفی که در استانها مشغول به فعالیت هستند که آنان در حقیقت همان لشکرهای نیروهای جنگ سخت در دوران دفاع مقدس هستند که امروز در جنگ نرم حضور دارند و در اتفاقات مهمی که در کشور و جهان رخ می دهد با زبان هنر عکس العمل نشان می دهند.

استاد نجابتی بیان داشت: هدف ما از برگزاری  کارگاه ها این بوده است که بتوانیم زمینه فعالیت های هنری  این عزیزان را فراهم کنیم که در کارگاه نفش بهشت در حرم رضوی نیز از تجربیات استاتید برجسته در رشته های مختلف  استفاده خواهیم کرد. وی ادامه داد:این کارگاه محصول محور نیست بلکه آموزش محور است و هدف ما این نبوده است که تنها تعداد مشخصی آثار تولید شود، بلکه هدف اصلی برطرف کردن مشکلات تکنیکی طراحان در تبادل تجربیات با استاتید و سایر هنرمندان حاضر است تا با بهره گیری از دانش اساتید، شاهد تولید آثار فاخری باشیم.

استاد برجسته ترافیک کشور، بیان داشت: باید از همه دستندرکاران این اتفاق بزرگ که شبانه روزی تلاش کردند تشکر کرد؛ به خصوص از مجموعه های مختلف آستان قدس رضوی که همت آنان موجب شد تا امروز شاهد گردهمایی طراحانی از استانهای مختلف کشور باشیم.نجابتی با اشاره به استقبال خوب طراحان از فراخوان این کارگاه گفت: با وجود مشکلاتی که در سامانه ثبت نام وجود داشت اما تعداد بسیار زیادی از هنرمندان برای حضور در این کارگاه ثبت نام کردند که به دلیل محدودیت ها نتوانستیم در خدمت همه آن هنرمندان باشیم.

وی اضافه کرد: استقبال این تعداد از هنرمندان باید گوشزدی برای مسئولان فرهنگی باشد تا بتوانند با برنامه ریزی های مختلف در عرصه هنر از ظرفیت های آنان بهره مند شوند.

 

پیام بگذارید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.