دبیرخانه‌ی فراخوان رقابتی حروف نگاری (لبیک یا حسین) نتایج نهائی داوری آثار را با انتخاب یازده اثر برگزیده و قابل تقدیر، طبق بیانه‌ای اعلام کرد.

امام حسین (علیه‌اسلام) پیام‌آور اسلام ناب محمدی، منادی امر به معروف و نهی از منکر و مظهر حقیقت است و خارج از مرزهای دین نیز الهام بخش آزادگی و ظلم ستیزی، وارستگی از مطامع مادی و استقامت بر سر حفظ عقیده است. لبیک یا حسین، فریاد ادامه راه نهضت حسینی و مبارزه با هر ستم و ظلم و بیزاری جستن از هر ذلت و خاری است. در طول تاریخ شعاری عمیق‌تر، زیباتر و حیات‌بخش‌تر از (لبیک یا حسین) به بشریت ارزانی نشده است... لبیک یا حسین یعنی لبیک یا مهدی (عجل الله تعالی فرجه) و منتظر واقعی بودن. و این تکلیف دینی و بشری است که هریک باید به قدر توش و توان و دانش و هنر خود در آن سهیم باشیم.

کانون هنر شیعی ضمن قدردانی و تشکر از حامیان (حوزه هنری و پرتال فرهنگی راسخون) و تمامی شرکت‌کنندگان در فراخوان حروف‌نگاری لبیک یا حسین و طبق برنامه اعلام شده در فراخوان، نتیجه جلسه داوری را به شرح زیر اعلام می دارد:

تعداد 846 اثر رسیده به دبیرخانه توسط هیئت انتخاب آثار مورد ارزیابی و بحث و بررسی قرار گرفت و از میان آنها 71 اثر در نهایت دقت و رعایت نکات هنری و فنی انتخاب و به نمایشگاه راه یافت. این آثار در آستانه اربعین حسینی در گالری حوزه هنری تهران و پرتال فرهنگی راسخون به نمایش گذاشته می‌شود و همچنین جلسه داوری آثار با حضور آقایان سید حسن موسی زاده ، علی رضاییان، هادی معزی، محمد روح الامین و مسعود نجابتی برگزار شد که آثار برگزیده در سایت کانون هنر شیعی اکران خواهد شد.

هنرمندانی که آثارشان در بخش حروف‌نگاری فارسی برگزیده تشخیص داده شد، بدون هیچ اولویت، به شرح زیر است:

سید محمد مهدی سیدی نیا
رضا راعی عمران
علی خلج
محمد پلوزاده
وحید یعقوب‌لو

به هر نفر قاب فرش متبرک حرم حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال اهدا خواهد شد.

همچنین در این بخش از خانم نازنین اسماعیل زاده و آقای جواد پژوهنده با اهدای قاب فرش متبرک و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال تقدیر بعمل می‌آید.

هنرمندانی که آثارشان در بخش حروف‌نگاری لاتین برگزیده تشخیص داده شد، بدون هیچ اولویت، به شرح زیر است:

رضا راعی عمران
محمد رضا مهدیانی
وحید یعقوبلو

به هر نفر قاب فرش متبرک و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال اهدا می گردد.

همچنین اثر خانم فرزانه سادات ملکی در این بخش مورد تقدیر داوران قرار گرفت که با اهدای قاب فرش متبرک و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال از ایشان تقدیر خواهد شد.

هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته است:
مهران پندار، نجمه سادات رامین، نوشین بیجاری، مصطفی برجی، مریم جعفریان، مروارید کبریایی، محمد اهوز، علی اردستانی، ابوالقاسم طحانیان، احسان علیرضائی، امین زاده تقی، ایمان ماندگاری، آزاده قاسمیان، آسیه کاکایی، درسا شهبازی، رضا راعی‌عمران، زهرا کیانی، سپیده حسین جواد، ستایش احمدی، سیدعلی مخملباف، سیدکمال بخشایش، سیده شکوفه علویان، علی جاودان، علی خلج، فاطمه شفیعی، فاطمه کرمانی، فرزانه فاتحی، کلثوم آفتاب، مجید دستانی، محسن هیزجی، محمدحسین نقشینه، محمود بازدار، مرتضی رحمتی، مسعود شعبانی، مینو حیات‌بخش، وحید یعقوبلو، سیده مریم مخملباف، علی ناصری، علیرضا پوراکبری، فرهود مقدم، منصوره باقری، سیدمحسن حسینی.

 

سیدمهدی حسینی
دبیر فراخوان حروف نگاری لبیک یا حسین

 

پیام بگذارید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.