استاد راهنمای دومین کارگاه هنری نقش بهشت مطرح کرد:
تشریح فلسفه وجودی آثار و هنرهای بکار رفته در حرم مطهر رضوی یکی از اهداف برپایی کارگاه نقش بهشت

استاد راهنمای دومین کارگاه هنری نقش بهشت با بیان اینکه باید معرفی دقیقی از فلسفه کاربرد هنرها در حرم مطهر رضوی تبیین شود، یادآور شد: اساتید در کارگاه نقش بهشت تلاش می کنند که فلسفه وجودی هنرها، رنگ ها، فرم ها و... را برای هنرمندان تشریح کنند.
به گزارش ستاد خبری دومین کارگاه هنری نقش بهشت، حامد مغروری در جلسه هماهنگی اساتید کارگاه نقش بهشت که در مشهد مقدس برگزار شد اظهار کرد: در نخستین دوره این کارگاه که به همت کانون هنر شیعی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد در قم شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی بودیم. وی با اشاره به اینکه با بررسی های دقیق صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که یکی از هویت های اصلی ایران اسلامی هنرهای تزئینی به کار رفته در اماکن مذهبی است گفت:  در همین راستا ایده اصلی کارگاه در نهایت شکل گرفت و موجب شد که کارگاه هایی در نقاط مختلف کشور برگزار کنیم.
استاد راهنمای دومین کارگاه هنری نقش بهشت خاطرنشان کرد: در قالب برگزاری این کارگاه ها سفرای هنری تربیت شده و دید دقیق تری نسبت به ابعاد مختلف پیدا می کنند و امیدواریم این اقدام موجب تقویت اصالت هنر بومی ایران شود. وی با اشاره به اینکه در کارگاه که برای حرم امام رضا پیش بینی شده از عناصر بصری و شاخصه های حرم مطهر رضوی استفاده می کنیم خاطرنشان کرد:  یکی از محورهای مورد توجه در این کارگاه توجه به مسائل فنی در طراحی پوستر بوده و ما تلاش می کنیم که نگاه دقیق هنرمندان به هنرهای مختلف را هرچه بیشتر تقویت کنیم.
مغروری با بیان اینکه باید معرفی دقیقی از فلسفه کاربرد هنرها در حرم مطهر برای شرکت کنندگان تبیین شود، یادآور شد:  اساتید در این کارگاه تلاش می کنند که فلسفه وجودی هنرها، رنگ ها، فرم ها و ... را برای هنرمندان تشریح کنند.وی یادآور شد: این اعتقاد را داریم که هنرمندان در گذشته با وجود شناخت دقیق از هنر، ابتکاراتی به خرج می دادند که واقعا فوق العاده بوده و در این کارگاه فرصتی فراهم می شود که بتوانیم هنرمندان را به شکل دقیق با این اتفاقات آشنا کنیم.
استاد راهنمای دومین کارگاه هنری نقش بهشت گفت: در طرح اصلی کارگاه نقش بهشت طراحی پوستر، المان شهری، نشان و موارد دیگری نیز پیش بینی شده است که امیدواریم در دوره های بعدی کارگاه به این قالب های هنری نیز توجه داشته باشیم.

 

پیام بگذارید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.