عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برپایی کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت را بستری مناسب برای تولید آثار بومی با محتوای ارزشی برشمرد.

جمیله علم الهدی در بازدید از کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت که در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: انتقال مفاهیم، دینی، اسلامی و ارزشی در قالب‌های مختلف هنری بسیار مهم و تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر است که باید به امر توجه ویژه‌ای داشت. عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت:برگزاری کارگاه‌هایی همانند کارگاه هنری تخصصی نقش بهشت که با موضوع آرایه‌های معماری و نقوش حرم مطهر رضوی برپا شده در حقیقت بستری برای خلق تولیدات فرهنگی بومی در قالب پوستر است و این امر از آن جنبه دارای اهمیت است که جوانان و افراد مختلف می‌توانند از این محصولات بومی به جای محصولاتی که با اساس نظام ارزشی غربی در فضای مختلف وجود دارد استفاده کنند. وی ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های بارز کارگاه تولید پوستر نقش بهشت در حقیقت حضور اساتید در کنار هنرمندان و طراحان جوان است که این امر زمینه انتقال تجربیات و راهبری‌های لازم را برای  هنرمندان جوان فراهم می‌کند و همین امر موجب غنا بخشی به تولیدات آنها می‌شود.
علم الهدی افزود: پتانسیل و ظرفیت خوبی در بین طراحان حاضر در این کارگاه دیده می‌شود و به نظر می‌رسد برپایی مستمر اینگونه کارگاه ها ضرورت دارد و مسئولان باید با از این توان هنری حداکثر استفاده را ببرند و آنان را مورد حمایت قرار دهند. وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که در همه عرصه‌ها به خصوص عرصه‌های فرهنگی محصولات بومی که دارای محتوای ارزشی هستند تولید کنیم چرا که امروز محصولات سرگرم کننده بسیاری در فضاهای مختلف از مجمه فضای مجازی وجود دارد که ممکن است با ارزش‌های اسلامی سنخیتی نداشته باشد و جوانان را به خود مشغول کند از این رو این کارگاه علاوه بر جنبه هنری آن دارای جنبه فرهنگی نیز می‌باشد.

 

پیام بگذارید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.