استاد مسعود نجابتی مطرح کرد: کم سوادی هنری نتیجه نظام آموزشی تولید انبوه است / تلاش «نقش بهشت» برای تولید آثار هنری استاندارد

استاد ناظر دومین کارگاه آموزشی نقش بهشت گفت: متاسفانه امروز با کم سوادی روبه رو هستیم که نتیجه نظام آموزشی تولید انبوه است و باید بتوانیم در قالب کارگاه هایی نظیر نقش بهشت این کم سوادی را جبران کنیم.
به گزارش ستاد خبری دومین کارگاه هنری نقش بهشت، مسعود نجابتی در جلسه هماهنگی اساتید کارگاه نقش بهشت که در مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده برای دومین دوره این کارگاه اظهار کرد: نیت ما این است که هنرمندان در فضای قدسی حرم مطهر نفس کشیده و تحت اشراف اساتید شناخت در واقع اولیه پیدا کرده و ماحصل آن را در فضای دیزاین امروزی به محصولی تبدیل کنند که از نقاط ضعف به دور است. وی گفت: در شرایط کنونی از دیدگاه اساتید هنرهای سنتی برخی از محصولات تولید شده غلط های فاحش دارد که باید تلاش کنیم که این غلط ها برطرف شود.
استاد ناظر دومین کارگاه آموزشی نقش بهشت یادآور شد: برای حل این مشکل ضروری است که هنرمندان شناخت اولیه داشته باشند تا بتوانند در قالب پوستر فضای دیزاین مناسبی را تجربه کرده و تغییرات لازم را تولیدات اعمال کنند. وی با اشاره به اینکه در مسجد گوهرشاد ما شاهد اتفاقات نادری هستیم که از قواعد خوشنویسی دور می شود و در زمان خود اقدامی بدیع بوده است گفت: در این کارگاه فرصت خوبی فراهم می‌شود تا بتوانیم هنرمندان را با این شاخصه ها آشنا کرده و این اقدام از اهمیت زیادی برخوردار است. نجابتی با اشاره به اینکه تولیدات این کارگاه هنری در قالب پوستر تهیه می شود، یادآور شد: البته مانع این نمی شویم که هنرمندان بخواهند محصول دیگری را طراحی و تولید کنند.
وی یادآور شد: متاسفانه امروز با کم سوادی روبه رو هستیم که نتیجه نظام آموزشی تولید انبوه است و باید بتوانیم در قالب کارگاه هایی نظیر نقش بهشت این کم سوادی را جبران کنیم.

 

پیام بگذارید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.