آغاز بکار رسمی دومین کارگاه هنری تخصصی تولید پوستر نقش بهشت در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی همزمان با در سال‌روز قيام تاريخی مسجد گوهرشاد با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین گنابادی، رييس سازمان فرهنگی آستان مقدس 

 

گنابادی نژاد در آیین افتتاحیه کارگاه هنری نقش بهشت:
شبکه خادمان هنری امام رضا(ع) تشکیل می شود/ کارگاه نقش بهشت از مصادیق کار هنری تمیز و مردمی است

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری کارگاه هنری نقش بهشت گفت: کار شما این نوید را می دهد که بتوانیم شبکه خادمان هنری امام رضا را شکل دهیم و برادران و خواهران لباس خادمی را داشته باشند و سنگر و خط هنر ولایی و رضوی را به گستره جهان توسعه و تعالی ببخشند.

به گزارش دبیرخانه کارگاه هنری تخصصی نقش بهشت؛ حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی در آیین آغاز بکار رسمی دومین کارگاه تولید پوستر نقش بهشت که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این کارگاه مدال افتخار خدمت به آستان امام هشتم را کسب کرده اند اظهار کرد: در این آیین شاهد ارائه خدمتی هنرمندانه به آستان امام هشتم خواهیم بود و امیدواریم همه این نیت های پاک و تلاش ها گام هایی در مسیر تحقق ظهور برشمرده شود.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با تقدیر از مجموعه های دست اندرکار برگزاری دومین کارگاه نقش بهشت خاطرنشان کرد: در این آیین شاهد حضور اساتید بزرگواری هستیم که راهبری این حرکت هنری و معنوی را بر عهده دارند که ضروری است از ایشان تقدیر داشته باشیم. وی با اشاره به سهم هنر در احیا امر اهل بیت تصریح کرد: هنر باید در کنار عقلانی و همراهی با تخیل، باید خروجی بهره مند از جمال داشته باشد.

گنابادی با اشاره به اینکه باید نسبت به شناخت ویژگی های هنر ولایی اهتمام داشته باشیم خاطرنشان کرد: به تعبیر آیت الله جوادی آملی جهان دانی، جهان داری و جهان آرایی سه ویژگی هنر ولایی است. وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار در اوج جهان دانی، جهان داری و جهان آرایی قرار دارند، افزود: بشریت در طول هزار و 400 سال در تکاپو است تا به قطره از جهان بینی امام علی(ع) برسد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امروز دنیا با همه ساز و کارهایش به دنبال ارائه الگویی از جهان داری است در حالی که امام علی الگویی از جهان داری را ارائه کرده و بشریت هنوز نتوانسته ذره از جهان داری ایشان را ارائه کند. وی با اشاره به اینکه نتوانستیم زیبایی های زندگی را در طراز فطرت و ارزش های الهی و انسانی ارائه دهیم، تاکید کرد: ائمه اطهار در قله جهان آرایی هستند.

گنابادی با بیان اینکه رسیدن به این قله ها مسیری جز حرکت در مسیر اهل بیت ندارد، خاطرنشان کرد: از مسیر اهل بیت است که این درها و افق ها باز می شود. وی اضافه کرد: از روزی که حرم مطهر رضوی پایه گذاری شده است هیچگاه از هنر و هنرمندان خالی نبوده است و امروز شاهد یک کارنامه پرافتخار هستیم و هنرمندان وظیفه دارند که ضمن پاسداشت این هنرهای ارزنده در مسیر ترویج هرچه بیشتر آن بکوشند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: بر خلاف اینکه خیلی دوست دارند بی تفاوتی هنر و هنرمند به ارزش های دینی القاء کنند، کارنامه هنری در حرم امام رضا سند مهمی است که بر چنین مسئله ای خط بطلان بکشد.

گنابادی با بیان اینکه با انقلاب اسلامی فرصت های بسیاری برای معرفی دین و دیانت فراهم شده است اضافه کرد: امروز در دوره ای زندگی می کنیم که با وجود شکل گیری مولود نامشروع به نام داعش هستیم فرزندان شیعه اجازه ندادند یک آجر از حرم حضرت زینب(س) کم شود.

وی با اشاره به اینکه دیگر بستر تبلیغ دین منحصر به یک مسجد و محراب نیست خاطرنشان کرد: امروز زمینه ای فراهم شده است که ما نسبت به قلمرو هنر و هنرمندان بازخوانی داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی یادآور شد: برگزاری کارگاه نقش بهشت از مصادیق کار هنری تمیز و مردمی است و نیروهای مخلص، متدین و آتش به اختیار وارد عرصه فرهنگی شدند و دلبستگی ها و اشک ها عشق ها است که بانی چنین حرکت های ارزنده فرهنگی است.

وی ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی از روزی که در این سنگر حضور یافتند بر یک سیاست و راهبرد تاکید داشته اند و آن هم سیاست توسعه و گسترش خدمت، خادم و مخدوم است.

گنابادی بیان کرد: در گذشته 16 یا 17 عنوان خدمت در حرم مطهر امام رضا(ع) داشتیم و نظر ایشان این بود که مجال خدمت را متنوع کنیم و امروز پزشکانی در خدمت پزشکی خادم حضرت امام رضا(ع) شدند. همچنین در دهه کرامت خادمان فرهنگی و اجتماعی با لباس خادمی حضرت رضا(ع) در امر اجتماع و خانواده فعال می شوند.

وی یادآور شد: کار شما این نوید را می دهد که بتوانیم شبکه خادمان هنری امام رضا را شکل دهیم و برادران و خواهران لباس خادمی را داشته باشند و سنگر و خط هنر ولایی و رضوی را به گستره جهان توسعه و تعالی ببخشند. رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: امیدواریم که این نشست شما دستاوردهای مبارکی را در جوار مضجع منور امام رضا(ع) به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

 

پیام بگذارید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.