طراحی سه‌بعدی در گرافیک
اساتید دوره (مشاهده رزومه استاد): 
نشانی و محل برگزاری کارگاه: 
قم، میدان ارتش (ایران مرینوس) بلوار غدیر، کوچه 8، مجتمع آموزشی هدایت
روز و ساعت برگزاری: 
شنبه ـ 17 تا 20
زمان شروع دوره: 
30 تیرماه
هزینه مشارکت در کارگاه: 
500.000 تومان
ابزار و وسایل لازم برای شرکت در کارگاه: 
لپ تاپ مناسب کار با نرم افزارهای سه بعدی با امکانات حداقل cpu core I 5 یا مشابه و 4 گیگابایت رم الزامیست. نرم‌افزار‌های 3dsmax و zbrush و adobe photoshop و adobe illustrator یا coreldraw آخرین نسخه نصب شده باشد.
پایان دوره آموزشی
محتوای آموزشی دوره: 



مباحث مقدماتی، مفاهیم اولیه و ابزارهای اصلی مختصات/ آموزش مدل سازی و حجم های اولیه / ایجاد یک شکل ساده (پیکسل و وکتور) و انتقال به نرم افزارهای سه بعدی جهت حجم سازی / آموزش انعطاف پذیری حروف فارسی در نرم افزار های سه بعدی / بوسیله مدیفایرها بصورت مستقیم / بوسیله ابزارهای زیبراش بصورت غیر مستقیم / آموزش مدلسازی نیمه پیشرفته / انتقال حجم ساده بین نرم افزارها / ایجاد پیچیدگی در حجم با استفاده از مدیفایرها / ایجاد پیچیدگی در حجم با استفاده از براش‌ها / آموزش متریال و بافت پردازی / مفهوم متغیرها و پارامترهای اصلی مواد / آموزش لایه پردازی بافت ها / آموزش مختصات دهی بافت ها و نسبت دادن آن به حجم / آموزش نور و رندر خروجی / آموزش نور پردازی روز / آموزش نور پردازی آتلیه ای / آموزش انواع نورها / آموزش مدیریت بازتاب ها در نرم افزارهای فرعی و انتقال به نرم افزار اصلی

توضیح بیشتر: 



طراحی سه بعدی یکی از گرایش های پرطرفدار در بین گرافیست‌های حرفه ای و هنرجویان است. خلق تصویر در این حیطه هم از دیدگاه زیبایی‌شناسی و هم نقش تصویر به عنوان زبان دیداری در روایت داستان و انتقال مفاهیم شایان توجه و بسیار کاربردی است. اغلب گرافیست‌ها چه حرفه‌ای ها و چه آنها که در شروع مسیر کاری خود هستند توجه ویژه‌ای به خلق اثر سه بعدی برای این حیطه دارند. در کلاس طراحی سه بعدی در گرافیک، با ویژگی‌های اثر سه بعدی مختص این حیطه آشنا می‌شوید و تا اجرای نهایی کار پیش می‌روید. اتمام تمام و کمال و خلاقانه‌ی پروژه طراحی سه بعدی در گرو شروع درست آن است. برای اجرای یک سفارش حرفه‌ای، لازم است به مراحلی بپردازیم که اغلب مورد کم توجهی قرار می گیرند یا حتی نادیده گرفته می شوند. کلاس طراحی سه بعدی در گرافیک برای کسب توانایی و مهارت در موارد مذکور برنامه‌ریزی شده است.

شاید پاسخ سوال شما باشد: 





دنیای نرم‌افزارهای سه‌بعدی بسیار گسترده است بطوری که رشته‌های تخصصی زیادی را می‌تواند در خود جای دهد. این دنیای تخصصی از حجم‌سازی و محاسبات مهندسی در حجم و محاسبات نور و حتی محاسبات تاثیر سیالات برای مهندسان فیزیک گرفته تا انیمیشن‌سازی و ساخت جلوه‌های ویژه بصری و تکنیک‌های فیلمسازی همه این متخصصان را با نرم‌افزارهای سه‌بعدی درگیر کرده است.
امروزه در حال شکل گیری تخصص‌های زیر مجموعه نیز در این مباحث سه‌بعدی هستیم؛ مثل متخصصانی که فقط در زمینه بافت‌پردازی در حجم‌های سه‌بعدی فعالیت می‌کنند. یا متخصصانی که در زمینه مدلینگ و حجم‌سازی فقط برای بازی سازی فعالیت می کنند و ...

بهتر است به یک سوال توجه کنیم:
آیا یک گرافیست لازم است همه ابزارهای مربوط به نرم‌افزارهای سه‌بعدی را فرا بگیرد؟
تفاوت عمده این کلاس با سایر کلاس های نرم افزار محور، در این است که یک گرافیست برای نیازهای تصویری خود نیاز نیست همه ابزار ها را فرا بگیرد.
چرا که برخی ابزار ممکن است هیچ وقت به کارش نیاید. این امر باعث شد تا با توجه به نیاز گرافیست ها مباحثی طرح درس شوند و همینطور مراحلی از طرح  دو بعدی اولیه تا رسیدن به حجم انعطاف پذیر و خروجی گرفتن آن تهیه شود که راه هنرمندان خلاصه تر و سازمان یافته تر شود.

تشکیل کلاس منوط به ثبت نام حداقل 7 نفر هنرجو است

این کلاس برای چه کسانی مناسب است؟
برای کسانی که در زمینه گرافیک و موشن گرافیک (بدون در نظر گرفتن مباحث انیمیشن) فعالیت می کنند.

این کلاس برای چه کسانی مناسب نیست؟
به هیچ وجه مناسب رشته‌های مهندسی و معماری نیست

زمان‌بندی برگزاری این دوره آموزشی
10 جلسه
تعداد جلسه
1 جلسه
تعداد جلسه در هفته
2 ساعت
مدت زمان هر جلسه
20 ساعت
مجموع ساعات دوره